Inflyttningsfesten

Hej hej

Jag har precis kommit till mina sinnesfulla bruk. Jag är så sjukt seg. Gud så kul det var igår! Jag tog dock inga bilder igår på festen, då jag inte vill lägga upp bilder på mig, Magnus i denna blogg.. så då lägger jag inte upp bilder på nån annan heller. Såvida ni inte jättegärna vill det? :) Men här är en bild på hur trassligt mitt hår var igår när jag skulle ta tag i att försöka reda ut det.


Sjukt trassligt var det. Här har jag redan lyckats få ut det så pass mycket att det hänger ner åtminstone. Innan satt det upp i en tofs helt av sig själv. Smidigt. Helt otroligt nog fick jag ut ALLT! Så nu är mitt hår långt och fint igen. Magnus två kommentarer efter att jag (efter en halvtimmes slit, skojar inte) fått det utrett: "Så går det när man inte borstar håret på länge" och "Vad fin du är i håret nu älskling! Ditt långa hår är så fint!"




I alla fall så kom vi till festen lite sent. Sisådär en timme senare än utsatt tid. Men vadå tänkte vi, fint folk kommer ju alltid sent, men så var vi ändå typ först. Festen var riktigt trevlig. Två världar samlades till en i en tvåa i hammarbyhöjden. Det bjöds på ost och kex samt lyxiga dessertkorvar i tre olika smaker. Avancerat det där :)

På festen fanns det en kille som var lite sorgsen över att det inte fanns tillräckligt med singeltjejer där. En konversation mellan honom och mig, samt en tjej vid namn Mia som dök in i slutet:
Han: du är upptagen va, du hade en pojkvän visst?
Jag: Japp
Han: Vart är han?
Jag: Det är han i brunrutig skjorta ute i köket, lång och med glasögon.
Han: Jaha, han. Attans.
Han: Och jag som hade tänkt ragga upp dig, kyssa dig, säga att jag älskar dig, sätta på dig på toaletten och sen dumpa dig.
Jag: Ajdå, vilken otur där då. Det gick ju inte riktigt.
Han: Nej det var jävligt synd. Du har ju pojkvän och sånt respekteeeerar jag ju (host o fniss).
Jag börjar asgarva då han var så lustig när han sa allt det där...
Han: Vart är alla singeltjejerna nånstans då?
Jag: Där (säger jag och pekar på dom mittemot oss på andra sidan bordet).
Han: Jaha (låter inte alltför entusiastisk)
Mia: Men du ****** du kan ju inte sitta här om det ska bli nåt, du måste ju gå och sätta dig mittemellan dom förstår du väl.
Och alla började skratta.
Han: Nej jag tar det där på krogen istället, där finns det gott om singeltjejer

Ja, så kul man kan ha det.

När vi skulle åka hem så tog vi med oss Jack och Mia. Dom bor ju ute i orminge båda två så vi fick sällskap en bit. Däremot tyckte SL att vi skulle åka väldigt hackigt hem.. så det blev en hel del frysa på perronger och så.

Vår hemresa:
  1. När vi kommer till hammarbyhöjdens tunnelbana så är det 10 min tills tåget går. Yes säger vi, då det kunde vart betydligt värre eftersom klockan var över ett.
  2. Tunnelbanan går tydligen bara till gullmarsplan, och den vi skulle tagit var 4 minuter försenad.
  3. Tåget stannar vid skärmarbrink och alla passagerare måste gå av. Va??
  4. Det är nu 12 min tills nästa tunnelbana, den också mot gullmarsplan, går. Så vi står ute mitt i natten och fryser lite till. Hua vad kallt det var i natt!
  5. Vi kommer äntligen till gullmarsplan och där står det att det bara är 3 min tills nästa tåg mot alvik går. Skönt!
  6. Tåget som skulle gått då kom inte. Så nästa skulle gå om 12 min. Ännu mera frysa.
  7. Det kom nåt konstigt tåg däremellan som gick till hötorget. Så det hoppade alla på! (observera att det vid det här laget var väldigt många som stod ute på perrongen och frös)
  8. Äntligen slussen och här gick bussen efter bara 3 min! Glada och trötta var vi när vi äntligen kom hem.
Jag tror SL hade en massa strul med fulla människor igår. Eller nåt. Hem kom vi i alla fall tillslut :)

Summasumarum - det var en rolig och händelserik kväll igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0