Vad hände med att inte blogga under julhelgen egentligen?

....... Ja, här kommer lite till. Och vet ni. Jag lägger till en ny kategori. MAT. Jag älskar mat. Det tror jag inte att många har missat. Att jag nästan konstant är hungrig. Men nu är det inte därför jag har med mat i min blogg. 

Utan för att jag tänkte lägga in lite goda recept ibland och så. Man vill ju inte glömma bort allt genialiskt man har lagat juh. Vore oproffisionellt! (som den professionella yrkesutövaren skulle ha sagt).

Så? Jo. Jag och Magnus har under en tid kommit fram till att vi borde börja äta lite mer hälsosamt. Inte för viktens skull. Utan bara för att. Å som dom flesta vet har jag ju i omgångar varit sådär extremt trött. Sjukligt trött. Så trött att man måste uppsöka läkaren. Men mer tänker jag inte gå in på. I alla fall.... För ca 3 veckor sen började vi skippa det där med kolhydrater.

LCHF (LowCarb-HighFat) - dieten som det kallas så fint. Jag har under en väldigt lång tid varit extremt skeptiskt till detta. Men så läste jag på en massa om det. Då sånt som jag är skeptisk till intresserar mig. Och vi bestämde oss för att testa. Prova kan man ju alltid göra? Fast vi är ju inte helt extrema. Jag extrem liksom? Haha årets skämt. Dock så äter vi numera inte pasta, ris, potatis, bröd och liknande. Inte heller frukt och annat med mycket socker i. Inte heller om det är fullkorn eller långsamma kolhydrater! No no. Däremot öser vi inte på med fett och grädde. Även om det blir en skvätt ibland ;) Jag har även börjat dricka mjölk i teet igen (vilket jag slutade med för många år sen). 

Vart jag ville komma är..... Att även om det skulle vara en bullshit alltihopa så kan jag ändå säga att det ger resultat som vi aldrig kunde drömma om här! Min mage, som alltid brukade kännas svullen, mår så mycket bättre av detta. Jag har numera inga som helst problem med den. Och det efter bara 3 veckor. Å då har vi i ärlighetens namn fuskat till och från också. Och varje gång vi har fuskat så har min mage känts gravid igen. Jag är även mycket piggare nu. Inte alls trött på samma sätt. Å vi båda känner att vi faktiskt får äta gott. Och ser inte detta som en diet vi kör. Dessutom är jag inte heller konstant hungrig längre. Yes!

Jag hade helt enkelt ett överskott på kolhydrater innan! Kan man tänka sig. Jag är inte det minsta förvånad ;) Jag älskar pasta. Men nåt pastasug har jag inte längre. Det svåraste har varit att ge upp mackorna. Vad är godare än te och smörgås på morgonen? 

Nej nu blev det himlans långt här. Det var inte meningen. Flög bara ur mig. Jag tänker INTE förespråka för denna "diet".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0