Jag åkte samma buss som jultomten

Är ganska nyhemkommen från en trevlig kväll med familjen. Men de fick en hel prinsesstårta kvar ;)
Jag hade sen turen att få åka med samma buss som tomten. Haha, nej men det klev på några boys som antagligen skulle på nåt halloweenparty eller så, och den ena var utklädd som jultomten - med skägg och allt!

Jag minns när jag var liten. Varje jul försökte mamma och pappa hitta en ny jultomte i hopp om att jag inte skulle känna igen honom/henne. Men varje jul så lyckades jag avslöja vem det var. Antingen så var de skorna som de inte hade tänkt på, eller så var det röstläget mm. Jag ville inte alls tro på det där. Lite synd egentligen kan jag tycka så här i efterhand. Hur mysigt är det inte med tomten!? När jag skaffar barn så hoppas jag att de kommer tro på honom. Åtminstone i några år.

Eller är det jultomten som får vissa att tvivla på förhållanden sen i framtiden? För att något man upplevde sen visade sig bara vara en bluff. 

Imorgon ska jag och syrran på hälsomässan är det nu bestämt. (http://www.alltforhalsan.se/)
Sen är det visst matmässa också, samtidigt, på samma ställe. (http://www.detgodakoket.se/)
Sista dagen i morgon för båda två. Någon som vill hänga med? Hör av er snarast, eller kontakta Magnus mobil (ska se om jag kan övertala honom till att jag får ha den tomorrow)

Kvällens citat från Magnus: Men älskling, om jag bakar chokladmuffins med rågsikt och nyttiga saker... går det bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0