Julmarknad + julklappshadel

Vi är nyss hemkomna efter att jag, Magnus och Nathalie var och besökte julmarknaden i Gamla stan. Det var jättemysigt. Vi gick runt där bland alla stånden och kollade och precis lagom till att det började bli lite kyligt så köpte Magnus en påse brända mandlar som vi delade på. Vi drack även glögg som var riktigt god för att vara alkoholfri.. sen så fick man en pepparkaka till. Jag fick också en puss när vi råkade hamna under misteln vid glöggbåset! :)

Förutom att mysa omkring på stortorget med världens julstämning så lyckades vi köpa lite julklappar! Nu har vi hela Magnus familj avklarad, vilket känns så otroligt skönt. Sånu är det bara min familj kvar. För en gångs skull är man ute i god tid, det har aldrig hänt förut så nu känner vi oss duktiga.

Jag trodde det skulle vara betydligt fler folk, visst var det en hel del, men inte smockat som det annars kan vara. Vilket dock var skönt för då fick man inte all denna stress på samma gång.

När vi kände oss klara strandade vi på ett fik i närheten och värmde oss lite. Vi bestämde där att vi ska gå på Skansens julmarknad nästa söndag. Den har jag inte varit på sen jag var liten och jag har hört att den ska vara bra, så det ska bli kul! Mera glögg och pepparkakor till mig, haha.

Snart ska vi ut igen, vi är bara hem och vänder för att lämna grejor och snygga till oss lite, för vi ska ut och äta med PL och gänget. Man säger ju inte nej till sånt om nån ringer och frågar. Jag gillar att gå ut och äta.


Boris och Svante får vakta lägenheten så länge


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken s:t liten guldfisk :)

2008-12-11 @ 17:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0