Spökhotell

Hej hopp!

Jag har haft en heldag på stan idag. Mötte Jejca klockan 12:00 å sen promenerade vi runt halva stan å bara hade det mys. Vi hann självklart med en del under vår promenad som sträckte sig från centralen - odenplan - rådmansgatan - odenplan - östermalmstorg - tekniska högskolan - universitetet. Det slutade med att jag och Lena hamnade på studiemässan i Kulturhuset (jag mötte alltså upp henne på SU för att hänga med till studievägledarna först...).

Nu har jag varit hemma ett tag å mina fötter känns helt möra. Men guuuuud så skön dagen har varit! Tack darling, det får vi göra om!!! SNART :)

På vägen hem så kom jag å Lena in på spöken (hm???) på nåt sätt. Å nu har vi kommit på att vi ska kolla in olika spökhotell som det pratas om. Här ska det utforskas! Många är säkerligen buffel och båg. Så det ska vi kolla upp..
Först ut verkar bli Gripsholms slott, eller världshuset som det är man övernattar på. Där ska det tydligen vandra omkring munkar. Eller nåt sånt var det... Ni kan läsa om det här. Det ligger i alla fall i Mariefred, så det blir en liten liten roadtrip.

Verkar rätt mysigt där skulle jag säga. Tänk att bo i ett sånt här rum!?




Kommentarer
Postat av: Lena

ja, det var trevligt dag. Även om jag missade första biten med promenaden ;)

Men spökhotell, jajamensan! Det måste upplevas.

2009-04-15 @ 00:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0