Tillökning



Boris har fått en kompis... En pansarmal, albino, som ska hjälpa till att hålla akvariet fint. Magnus är överförtjust i dom som är albino, så helt plötsligt en dag när jag kom hem så hade vi en sån i akvariet. Jag själv tycker att dom ser lite läskiga ut, så jag ska få köpa en fläckig pansarmal. Wii. För dom trivs tydligen bäst om dom har en kompis. Vår lilla parvel är jätteliten just nu. Så just nu är han hur söt som helst. Vänta bara tills han blir så stor som på bilden här. Men både pansarmalen (minns ej vad Magnus hade döpt honom till, uppdaterar om det sen när jag även kan fota lillen) å Boris är helt vilda i akvariet nu. Gulligt att se!

Jag har också börjat kolla in massa färgglada fiskar som jag skulle vilja ha... Vi ska nämligen skaffa stoooort akvarium sen när vi har kommit i ordning. Å då vill jag ha färgglada klickar som simmar runt :) Det blir nog blandat med lite andra fiskar som Magnus gillar med... vi har inte riktigt samma smak när det kommer till fiskar. Jag har ju aldrig varit ett större fan av fiskar, men jag måste erkänna att det faktiskt kan vara riktigt fint att titta på. Så ett akvarium kommer helt klart att pryda vårt vardagsrum.

Snäckan som vi hade tidigare (Svante you know..), dom är egentligen sötare än malar. Men eftersom vår dog av att hamna upp och ned så passar det bättre med en mal nu. Dom slipper man oroa sig för på samma sätt. Hahaha vår lillskit ser ut som en vit fläck som flyger runt runt runt! Han har inte riktigt lärt sig att han är mal å ska hålla till på botten ;) Men nu är han faktiskt ner å äter (rengör).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0