Naturvänligt

Jag och Magnus tog en långpromenad nere i Nyckelviken tidigare idag. Vi var ute efter att studera grodorna som har börjat visa sig i vissa pölar. Jisses vad det var grodor! Haha, är det nån som kan förklara varför grodorna ligger så som den på bilden här nedanför gör? Vi såg iof massa grodor som parade sig, så det är kanske nåt sånt. Kul såg det ut i alla fall! Grodor är söta. Vi har varit ute mycket den här veckan. Så härligt! Det är verkligen guld att ha nyckelviken precis runt hörnet, för det är bara så fint där nere. Å nu har jag hittat ett fik där nere också, som jag måste prova nån gång - bara för att. Nån villig?


Blommorna börjar komma! Lila är min favoritfärg på blommor också. Dom här rackarna gömmer sig lite här och var. Sött.



Haha å kolla grodan nu. Så cool! Och nej, jag tar inte bild när den simmar - den ligger helt stilla - ser ut som att den solar :)



Nu ska vi alldeles strax ut en andra gång. Igår var vi också ute två gånger. Snacka om att vi har blivit hurtiga (eller friluftsmänniskor?). Sen ska vi till mamma ikväll på lite påskfirande. Vi hörs! ♥

Kommentarer
Postat av: jejca

Marie!! Vad ä dte för grodporr du lägger upp på bloggen? Hon bara ligger där och bjuder in alla som går förbi! usch...dagens grodor ^^

2009-04-10 @ 23:37:09
Postat av: mi

man kan hitta mycket kul ute i naturen ;)

2009-04-10 @ 23:47:23
URL: http://mignus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0