Okej mina damer och herrar...

.... Jag klarade tentan! I did it!!!!!!! Ni vet den där dödsviktiga tentan i Analytisk kemi som jag bara var tvungen att klara för att få fortsätta på kandidatudbildningen i Marinbiologi. Jag är safe! Oh my gosh vad det känns skönt. En enorm lättnad lägger sig inombords och allt börjar sjunka in... Jag ska läsa Marinbiologi på Stockholms Universitet! Äntligen. Efter tentan gick jag omkring på SU ett tag för mig själv (skulle registrera bejbi på två kurser och var tvungen att vänta 2 timmar på att få göra det) och då började allt lägga sig. Det var som ett regn sköljde över mig med värme. Jag är en sån där som nästan alltid tycker att allt jag hoppar på är roligt och verkar bra... i alla fall i början. Men nu var det annorlunda - jag kände mig hemma! Jag är inte bara student. Jag är en Naturvetare. Och det är så himla skönt. Jag har hittat mitt hem och jag kommer aldrig att släppa det. Ni som följt mig under min stormiga resa i alla dessa år vet hur mycket jag har velat fram och tillbaka =)

I morgon missar jag dessvärre första insparqs-dagen då jag ska på intervju. Lite synd faktiskt för den hade jag sett fram emot. Men jag tar igen det sen, för vi ska ha insparque (stavas?) i tre veckor nu framöver med en massa skojiga aktiviteter och fester. Så jag kommer vara helt slut sen ;) Men just nu känner jag bara lycka. Och får jag ett jobb dessutom så känner sig även min plånbok lycklig.

Söt tycker att vi ska fira ikväll när han kommer hem från jobbet - det tycker jag med. Å sen får han minsann tacka sin kollega riktigt riktigt ordentligt från mig, för det var nog mycket tack vare henne som jag klarade den. Vet ni vad detta betyder också? Att jag får fortsatt studiestöd från CSN. Jey! Vi kan alltså smått börja spara inför lite hemliga saker =p Juste, än så länge väldigt hemliga.
Nu ska jag göra mig en kopp "you-did-it-girl" te och slappa, för det förtjänar jag. Jag har aldrig varit så lättad och avslappnad i hela mitt liv som jag är just nu. Borde utstråla bra feeling imorgon, hihi..

Partymood




Kommentarer
Postat av: elin!

you-did-it-girl-te.... det klingar bra på nåt sätt =)



snacka om att komma i ett bra mentalt tillstång inför en arbetsintervju... med de villkoren vore d ju en omöjlighet att inte ha fått jobbet! =)

2009-08-21 @ 17:13:49
Postat av: mi

*elin: ja jag hoppas så! får veta i nästa vecka.. spännande*

2009-08-22 @ 12:14:31
URL: http://mignus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0