Come out, come out, wherever you are

Vi har spenderat kvällen framför filmen Hide and Seek. Det är en thriller i min smak. Det var ett tag sen jag såg den nu, så när vi såg att den skulle gå på tv ikväll bokade vi direkt upp oss på filmkväll. Dessvärre kom jag ihåg slutet redan innan filmen började, vilket de annars har lyckats rätt bra med att dölja... men det var också det enda jag mindes, så filmen var spännande ändå.

När Magnus var och handlade på vägen hem så lyckades han hitta Sias chokladglass! Den som har chokladrippel i sig, alltså inte den som är eko (den är helt utan). Å det var länge sen man lyckades få tag i den. Den är ju så sjuuukt god! Så vi snaskade lite glass till filmen också... eller okej... ett paket var... 0,5l :)

Jag passade på att fota en massa med min kamera också. Å nu har jag börjat få rätt bra kläm på den. Har hittat en massa roliga funktioner som faktiskt ger fina bilder! Jag har även kommit på hur man tar snyggast mörkerbilder... beroende på vad det är för ljus också. Å mina närbilder blir betydligt bättre!! Övning ger färdighet ;) Här är den goda glassen:

Orginalbilderna:


Efterhandskonstruering:



Min kamera kan alltså ordna med färger o dyl i efterhand, när fotot redan är klart. Eller så kan man ju fota med en viss inställning redan från början. Rätt tufft för att vara en kompaktkamera, som endast är till för det allra enklaste. Jag är verkligen supernöjd med min Canon Ixus 80 IS! Oj som jag kommer att fota på Magnus mammas 50-års fest!! I alla möjliga former och färger. Snacka om papparazzi, yeah. Watch out for Mi, cause here I come. Mohahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0