Min kaosmorgon

Gomorron babes!

Min morgon vart inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Jag hade egentligen tänkt sitta på föreläsning idag. Men det kaosade till sig på vägen.

Det började med att jag försov mig lite, trots att väckarklockan var rätt inställd av söt. Så jag slänger på mig kläder och rusar ned till bussen, skippade frukosten, för att inte komma alltför sent. När jag kommer ner står två bussar inne. Varav den ena var snabbussen. Men då det var sån sjukt lång kö till den tänkte jag vara smart å hoppa på den andra. Jag reagerade lite smått på att det var mycket ungdomar på bussen... men tänkte inte mer på det. När vi kört förbi forum inser jag att jag sitter på fel buss!! Ghaa. Å när den stannar så inser jag att det BARA är ungdomar på bussen. Det var alltså bussen som gick till Nacka Gymnasium. Slutstation. Å stolt som man är så vågar man ju inte säga till busschauffören att man råkade ta fel buss. Så vi kliver av...



Men vart är jag nu då.. hur tar jag mig hem? Bussarna går ju bara till Nacka Gymnasium så här dags, inte från


En väldigt lång och mörk tunnel såg ut att va enda vägen

Jag var nästan i skogen å vandra


Nehe, det var visst en återvändsgränd. Bara å vända!


Så hamnade jag mitt i ett villaområde, ingen aning om vart jag var


Åh! Mac Donalds skylten, nu hittar jag hem!


Bara under en bro till


Så var man framme vid Forum å därifrån kunde jag ta mig hem


När jag väl kom till Forum var jag både trött, kall och vråååålhungrig. Så jag bestämde mig för att åka hem, då jag redan var sjukt försenad till föreläsningen. Det värsta av allt är att detta var en föreläsning som jag verkligen hade behövt gå på. Aja, får checka av med Mia sen.. hon brukar vara bra på att anteckna å så.

Hela mitt äventyr tog en timme. Nu har jag precis satt i mig en dunderfrukost, så nu är jag mätt och belåten i alla fall. Näj nu ska jag burra ner mig i en mysig filt å dricka lite te :) Sen ska jag plugga lite till inför fysiktentan!

Kommentarer
Postat av: Jejca

hahahaha...lärde du dig inget från mitt Å macyvers äventyr? ^^

2009-02-05 @ 14:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0