Vad heter du på Alviska?

 

Arwen är en av mina favoriter i sagovärlden! Hon är vacker, hon har mystik och hon har en utstrålning som heter duga. Sen så gillar jag namnet Arwen också. Vem vet, kanske döper min första dotter efter henne ;)

Jag hittade en sida med en "elvish name generator". Mitt Alviska namn är Tári. Jag tycker det var rätt fint faktiskt. Där kan man även kolla sitt hobbit name. Mittt är Tigerlily vilket nästan är ännu finare. Vackert! Magnus heter som elf Angrod Tulcakelumë och som hobbit Gorbulas Danderfluff. Rätt coola namn ändå, men det är ju roligare och finare med bara ett "namn/ord" och inte två. Du kan kolla vad DU heter här om du vill. Liten kul grej :)

Annars så har jag faktiskt pluggat en hel del. Jag har en tenta i fysik som närmar sig. Så nu sitter jag och pluggar på alla övningstentor. Jag älskar övningstentor! För våra tentor är väldigt lika dom övningstentor vi får. Eller så är det jag som är så smart så det känns som det. Dock trodde jag att tentan var nu på fredag, men den är visst på måndag.

Alver, alver... nu kan jag plötsligt inte sluta tänka på dom. Tänk om man levde i sagornas värld *drömmer mig bort för en stund* Nej nu ska jag gå och värma lite mat, jag börjar bli hungrig. Sen ska jag plugga lite till. Å ikväll blir det top model framför tv´n! Ikväll får jag dock inge sällskap. Det hade jag igår, av alla brudarna som var här.Det var riktigt trevligt, när ni väl hittade fram! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0