Blodpudding eller Blodkorv?



Man skulle kunna säga att blodkorv är en lyxigare variand av blodpudding. Den är cirkus dubbelt så dyr som vanlig hederlig blodpudding. "Blodkorv är ju SÅ mycket godare än blodpudding! Så det är värt det!" brukar Magnus säga. 

I alla fall....

Vi hade nyss en blodkorv i kylen. Som vi införskaffade oss i helgen.. (mest för att det var extrapris på den). Å idag var det ett måste att steka upp den, så jag åt den till lunch. Jag måste erkänna att jag alltid har älskat blodpudding. När jag var liten kunde jag till och med äta den rå. Japp. RÅ. Det kan jag i och försig nu med ;) Så jag smakade på den råa blodkorven innan jag började steka. Blääää.. uschhh.... fyyyyy... Den smakade inte alls bra! Det var ett stort misstag av mig att göra så. För sen smakade min lunch mindre bra tack vare det också. 

Blodkorv är faktiskt rätt gott. Om man inte provsmakar den rå innan. Men blodpudding ÄR faktiskt godast. Sådeså.
Nu ska jag äta upp resten av blodkorven :) Blev hungrig här igen. Så jag är ledsen söt, du får nog ingen blodkorv som du tycker så mycket om. Puss ♥


Kommentarer
Postat av: jejca

blodkorv????? blod plus korv...bluäää lyssna på namnet femåring hihihi

2009-01-14 @ 21:14:54
Postat av: Lena

Det är gott ju! Sött och gott :)

2009-01-18 @ 20:29:03
URL: http://lenalangelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0