Då var mina misstankar bekräftade



Då har jag varit hos Specsavers och gjort ett syntest. Dom var hur gulliga som helst där! Vi var på Sveavägen, så om ni nån gång ska besöka Specsavers så gå dit. Som jag trodde så hade jag brytningsfel på långt håll. Det roliga är att utan glasögon har jag överlägset bäst syn på det ögat som skelar, vilket förvånade både mig och optikern. Men med glasögon så går inte det ögat att korrigera fullt ut så då kommer jag ha bättre syn på det andra.

När jag var där frågade jag om man kunde beställa glasögon på avbetalning. Å det kunde man.... å som tur var så gick en kreditansökan igenom! Så jag har nu beställt två par brillor som jag ska ha. Ett par svarta och ett par röda. Ni får se sen, Micki ska fota mig i båda när vi hämtar ut dom :) Brillorna ska jag använda när jag ska läsa, på mina föreläsningar, när jag tittar på tv och när jag ska försöka se saker på långt håll.

Micki har också beställt två par snygga brillor! Det var tack vare henne som jag hamnade där från första början. Men det var lika bra att få det överstökat, för jag har under en längre tid faktiskt misstänkt att jag behöver glasögon. Å jag hade rätt. Efter att vi tillbringat en stor del inne på Specsavers (jag provade nog i princip ALLA glasögon i hela butiken) så åkte vi hem till mig. Så fick jag visa vårt snygga sovrum för en till.




Mina och syrrans skor! Hon har köpt lika dana snygga skor som mig. Dock fick hon sina på rea så dom var betydligt billigare. Haha man ser ju vems skor som ser finast ut. Det är alltså hennes skor till höger. Mina är dom till vänster. Mina är väldigt fläckiga medan hennes glänser så fint. Dags att putsa skorna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0