Hej mitt vinterland



Äntligen snö på backen! Jag vart helt till mig när jag gick ut idag och upptäckte att det faktiskt snöade. När de vita flingorna dalade ner på mig blev jag lycklig. Det är nåt speciellt med snö. Jag gillar snö. Hoppas nu att detta får ligga kvar ett tag... Det skulle vara så mysigt. 

Så nu sitter jag här mitt i natten, helt för mig själv (om man bortser från att Magnus ligger och sover bakom mig), och myser med en kopp te medan jag tittar ut genom fönstret för att beskåda att det är vitt på marken. Jag låter säkert helknasig nu. Men men. Varför gillar jag egentligen snö så himla mycket? För det gör jag. Jag gillar snö mer än jag gillar sommaren. Jag gillar inte vintern och kylan. Utan jag gillar snön.

Jag och Magnus började dejta under vintern för fem år sen. Å jag minns att han då skrev en dikt åt mig som handlade om snögudinnan. Tror det var en dikt? Jag ska se om jag kan få tag i den och om han vill dela med sig av den. 

Så ge mig nu ett snötäckt vinterland ♥
"Hej mitt vinterland, nu är jag här" 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0