Kaos kaos kaos

Idag skulle jag ha pluggat med en föredetta arbetskamrat. Men denna har för vana att överboka sig med arbetstider, som vanligt :) Så då tänkte jag igår kväll att jag kanske ska ge föreläsningen en chans istället.. (det brukar va så att just fysiken är lättare att förstå av att bara läsa föreläsningsanteckningarna som läggs upp på nätet). Dessvärre så ringde inte föreläsarens klocka imorse så han kom helt enkelt inte. Studentexpeditionen var in och informerade oss stackare som satt där. Vi fick i alla fall fylla i registreringsblanketterna för vårterminen. Å ingen av dom jag brukar hänga med var där imorse. Inte ens nån som jag brukar prata med ibland. Så det var inte lika kul att stanna till räknestugan heller.

En lite konversation mellan mig och mitt samvete imorse när väckarklockan ringde
Jag: Uh... trött... kanske ska skippa föreläsningen i alla fall?
Mitt samvete: Nej men den kan säkert vara bra att gå på
Jag: Hm....
Mitt samvete: Men nu är du ju ändå uppe, så nu kan du lika gärna gå
Jag: Okej då. Du har en poäng.

Jag är fasiken smartare än mitt samvete ibland. (Nu sitter mitt samvete här bredvid mig, klappar mig på axeln och säger: "nu är du iaf helt vaken. slutet gott allting gott")


Det ser ut att bli en fin dag ändå

Kommentarer
Postat av: jejca

aahahaha trodde du skulle skriva att du försovit dig ;D

stackars föreläsare...

Jag vill börja NU!

2009-01-09 @ 11:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0