Min förlovningsring


från smycka

Detta är den fina ringen som jag går omkring med runt mitt finger. Jag har den i vitt guld och Magnus har en slät ring i vitt guld. Det var inte det lättastte att välja ska jag säga. Vi har funderat på alla möjliga färger och variationer. Men så till slut fastnade vi för dessa. Vitt guld vart det så klart! Det som avgjorde var att när jag gifter mig så vill jag väldigt gärna ha min vigselring i vitt guld trots allt. Vitt guld är vackert. Å min ring glänser och glittrar så fint.

Det var faktiskt Magnus som tyckte att jag skulle ha en ring med diamanter i. Jag misstyckte dock inte. Diamanter är ju en kvinnas bästa vän ;)

Nej, våran förlovning var faktiskt riktigt mysig. Som sagt så blev det den 31/12-2008. På nyårsafton alltså. Först åt vi en mysig lunch med räkmackor och champagne. Moet till och med. Sen efter det tog vi fram ringarna. Även fast det redan var bestämt så gick Magnus ned på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Så söt! Så trädde han min ring runt mitt finger. Och jag fick ge honom hans (insisterade på det). Sen var vi förlovade! Efter det tog vi fram efterrätten som bestod av ännu mer champagne samt jordgubbar, grädde och mörk choklad.

Japp. Så gick det till. Å här syns ringen mycket bättre än på bilden jag tog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0