Så går det när man lagar mat på fastande mage

Jag blev så plötsligt sjukt hungrig. Är man uppe tidigt så är man. Vi har inte så mycket mat hemma just för tillfället. Å orka gå ner till affären nu, både trött och hungrig? Nej nej. Så i all ära bestämde jag mig för att äta en äkta studentmåltid. Makaroner och ketchup. 

Sen medan jag kokade makaronerna så hittade jag lite wokgrönsaker i frysen som såg ensamma ut. 

Och sen hittade jag en morot i kylen

Och en nästan tom burk creme bonjour i kylen (måste ju ätas upp ändå)

Nåt och dricka behövs ju också. Vatten? Nej jag är sjukt trött. Te? Inte så passande till varm mat. Så hittade jag ett paket juice i kylen. Perfekt!

Det slutade med att min lunch såg ut så här...

En enda stor röra alltså. Det slutade även med att jag saltade med örtsalt ovanpå allt. Och inte har vi förmått oss att plocka bort champagneflaskan som vi hade på nyår heller. Fint. Men mätt vart jag i alla fall! 

Jag fick en uppenbarelse när jag stod i köket och donade. Så nu ska jag gå ut och fixa till det lite.

Kommentarer
Postat av: Jejca

Det där var fan den konstigaste kombinationen haha..usch ;D

2009-01-09 @ 12:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0