Min första budget



Härom dagen kom Magnus hem och sa att vi skulle kolla igenom alla utgifter vi hade och samställa dem till våra inkomster. Helt enkelt: vi skulle göra en budget. Så här är min budget för nästkommande månad...

Pengar att utnyttja: 9625 kr + 8,88 kr som fortfarande finns på mitt konto

Och så vad allt kommer gå till...

  • Magnus - 2500 kr
  • Sparande - 1000 kr till möbelkontot + 1000 kr till mitt egna sparkonto + 200 kr pensionssparande + 100 kr fondsparande
  • Busskort - 690 kr
  • Matkontot - 1500 kr
  • Sats träningskort - 470 kr
  • Välgörenhet - 25 kr
  • Mobil - 49 kr
  • Planerad shopping (till 50års-festen) - ≈ 1000 kr ?
Utgående pengar: 8534 kr
Överflödiga pengar: 1099,88 kr

Undrar om jag glömt något nu?

Shit, jag kommer att ha hela 1099,88 kr kvar att göra precis vad jag vill för! Å då har jag till och med sparat 2000 kr. OCH shoppat för ≈ 1000 kr.

Det var rätt kul att kalkylera upp en budget ju. Det borde jag nästan göra varje månad. Detta var alltså min absolut första budget. (jag undrar hur jag har klarat mig hittills... på måfå?). Så nu har jag även blottat hela min ekonomi för er inför nästa månad. Kul va?

Är du nöjd nu Älskling?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0