"Ja må han leva", Rom & Cola, TT och en allmänt rolig kväll

Ja då var man uppe ur sängen! Sitter och väntar på att Magnus skall komma hem med frukost. Han skulle köpa det på vägen hem. Det är nämligen så att vi köpte vår sovrumslampa igår (!!) men det finns tydligen ingen krok (?) att hänga den i, så det behövde införskaffas. Jag må vara den som är teknisk.... men det där med lampor har jag inte förstått mig på än :)

Igår var vi ju ute. När det började närma sig att åka fick jag för mig att jag säkert inte kommer ha kul. Oj så fel jag hade! Det var en underhållande kväll. Vi var 9 personer totalt, vilket var fler än jag trodde.

Kvällens höjdpunkt
  • Varje gång PL skulle gå på toaletten satte alla igång och sjunga "ja må han leva" så högt de kunde". Det blev en hel del sjungandes kan jag ju säga. Detta gjordes för att markera för honom hur ofta han faktiskt gick på toaletten. Sicken humor ;)
Efter restaurangbesöket gick vi till TT för att festa vidare. TT var en rolig upplevelse i sig. Magnus hade under kvällen lovat att bjuda mig på en drink. Men så när han går fram till baren....

Magnus: Hej, jag skulle vilja ha en Pina Colada
Bartender: Tyvärr, vi har ingen sån
Magnus: En Cosmopilitan då (?)
Bartender: Nej tyvärr... jag kan inte göra såna.... och även om jag hade kunnat så har vi inte ingredienserna.

Det slutade med att jag tog en Rom&Cola. Bartendern såg äntligen nöjd ut när han kunde svara att DET hade dom faktiskt. Yes! Den var faktiskt god till och med.

Förut så gillade jag inte Rom&Cola drinkar. Men sen var jag och T i Skottland en sommar och hälsade på en vän till T. Å där kunde dom endast blanda just Rom&Cola drinkar. Det var en klassiker. Å lika billigt som öl var det! Allt var iof sjukt billigt. Så sen dess gillar jag numer såna drinkar.

Summa sumarum: Det var en bra kväll.
Hoppas ni hade detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0