Vi hann i alla fall med något

Puh. Nu har vi precis tjockat i oss mat. Jag är sjukt mätt. Eftersom vi är så sega idag så tänkte vi ta en filmkväll. (har blivit rätt många filmkvällar här på senaste tycker jag, he he). Å har man filmkväll så måste man ju ha godis till. Går helt enkelt inte annars! Så tidigare idag vandrade vi ner till Ica Maxi. Egentligen inte för att inhandla just godis, utan annat, men vi upptäckte att de hade extrapriser...

Det blev 2 st Marabou Lakrits, 2 st MilkyWay och 1 st Mars Delight. Jummie :)
Hur delar man upp detta på bästa sätt mellan oss två?

Magnus: Men om jag tar ena MilkyWay´n och så halva av den andra, så får du Mars Delight och halva den andra MilkyWay´n.
Jag: Vah!? Nej! Jag vill ha en HEL MilkyWay? Jag sa ju att vi skulle tagit två Mars Delight istället.
Magnus: Men då hade du ju ändå bara fått en halv MilkyWay...
Jag: Hm... jo, men då hade det ju varit rättvist. (ehhh??)
Magnus: Okejdå, vi får väl dela på Mars Delight då.
Jag: Eller förresten. Bra idé! Jag tar Mars Delight och en halv MilkyWay. Du anar inte vad du går miste om.
Magnus: Nej jag gör väl inte det.

Efter en liten stunds tystnad:

Jag: Å så får jag din Marabou Lakrits också!
Magnus: VAH NEEEEJJJ. Verkligen INTE

Haha så han tycker visst om Marabou Lakrits i alla fall ;) En av mina favoriter har också blivit en av hans.

Så här komplicerat är det väl egentligen inte att dela på choklad mellan två personer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0