Ändrade planer


Det blev inte så att jag åkte hem med Micki, hon var trött (av förståliga skäl) så vi kanske ska ses imorgon istället. Så jag ringde Magnus som var i Gamla stan med Nathalie och så mötte jag upp dom där! Vi gick först runt och letade efter ett café som skulle ha öppet, vilket inte var det lättaste då de flesta verkar stänga vid sex där. Men tillslut hittade vi ett som vi stannade vid för varsin lyxig kaffe. Först anklagade jag dom för att va dyra (kolla den lilla koppen där uppe som är cappuccinon och kostade 28 kr, min kaffe mocka kostade 37 kr!) men sen när jag smakade på båda så trodde jag för ett tag att jag dött och kommit till kaffe-himlen. Det var det godaste jag har druckt utan att överdriva! Lyxigt värre kändes det. Med andra ord kan jag till och med tänka mig att gå tillbaka dit.

Efter fikat promenerade vi runt lite och hamnade på södra bar där jag hittade en god cider och dom andra två drack varsin öl. Sen blev klockan mycket, för dom som ska jobba, så då avslutade vi kvällen med massa kramar och åkte hem. En väldigt bra torsdagskväll alltså. Sånt här spontant borde man göra oftare!


Vi kom alltså nyligen hem. Magnus sitter på golvet och kollar igenom sina nya magickort som han köpte inne på sciensfictionbokhandeln. Haha, så söt. "Jag bygger en lek" sitter han och säger för sig själv. Nu ska jag laga till lite nudlar. Jag hann aldrig med någon riktig middag så jag känner att jag måste få i mig något i alla fall. Även fast nudlar inte är det bästa så får det faktiskt duga just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0