Ska man skämma ut sig kan man lika gärna göra det ordentligt ;)

Ni vet hur mycket jag har gnällt på com hem senaste dagarna. Så idag slog jag saken i att ringa com hem, med första tanken att säga upp dom....

"Vi håller för närvarande på att åtgärda ett nätverksfel i ditt område.." (en röst medan jag knappade in saker)

Jaha ojdå, men det kan ju faktiskt inte com hem rå för!

Men vår tv-box har ju faktiskt inte fungerat sedan vi flyttade hit... dags att ta tag i den i alla fall kanske? Com hems tekniska support here I come!

Får prata med en jätte gullig kille som verkligen gör allt för att vi ska hitta felet. Vi ominallerar hela systemet och skriver in all info för hand. Ingen åtkomst. Vi gör en ny kanalsökning. Ingen åtkomst. Efter mycket om och men (typ 10 min senare) så kommer vi fram till att jag har kortet upp och ned. UPP OCH NED!!! OMG som vi skrattade.. okej nu framstår jag ju verkligen inte som konstig, haha. Så jag rättade till det. Ingen åtkomst. Han bad mig trycka in kanal 20. "den vill inte gå till kanal 20.." (bekymrad mi). "du kanske trycker lite för långsamt" (en gullig röst som inte vill verka dömande". Och så en massa skratt igen. Kanal 20 fungerade fint. Det är com hems egna kanal. Men dåså, då fungerar det säkert senare... då jag inte fått någon signal på 100 år eftersom kortet har legat upp och ned. Men han ville för säkerhetens skull kolla kortet. Efter att jag läst upp kornummret så säger han: "hm.. det är inte riktigt det som jag har i mitt register". OJ OJ OJ jag har alltså ÄVEN lyckats med att ha fel kort inne när jag ringde. Herre guuuuuuud. Han förvånad över att jag hade fler kort. Och jag kunde inte annat än skratta och säga att det antagligen var därför som det inte fungerade. Men snäll och hjälpsam som han var så stannade han kvar i tele till vi gjort om allt och sett att det fungerade.

Nu fungerar alltså våran digitaltv igen! Wiiiiiiiiiiiii

Jag: *skratt skratt* tack så jätte mycket för hjälpen.
Com hem killen: *skratt skratt* varsegod, ring igen om du behöver hjälp med något annat.

Pinsamt. Pinsamt. Men oj så roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0