En skön dag

Hela förmiddagen var vi i Bergianska trädgården vid Universitetet och kollade på lite olika saker. Det var hur soft som helst. Sen på eftermiddagen hade vi "Vår plats i universum" där dagens föreläsning handlade om studievanor (studieteknik). Då vi slutade redan klockan 15 var vi några stycken som begav oss till Sturekatten för lite fika och kvalitetstid med klassisar... och för att vi helt enkelt kände att vi faktiskt förtjänade det. Jag hade dock planerat att inte köpa någonting, utan mest vara med som sällskap, men söta som dom är i min klass så hade en gullis köpt en cappuccino till mig i alla fall. Hur sött är inte det? Efter Sturekatten begav jag mig till Café 60 där jag skulle möta mina gamla homiesar från basåret för att ta tag i den eländiga skiten vi har kvar.. (av en underlig anledning..). Där drack/åt jag dock ingenting men det var mys att bara sitta ner och prata, skratta, uppleva gamla minnen och dela med sig av nya. För även om jag har hamnat i en kanonklass som jag bara älskar nu så kan jag många gånger sakna mina gamla klassisar som jag hängde med då. Lite sentimentalt. Så det är skönt att vi faktiskt ses ibland, då inte bara för viktiga saker utan även för att fika i allmänhet och festa tillsammans. Jag har alltså haft en mycket skön dag idag.. Slappt i skolan och dubbelfika. Men trots denna härliga, välbehövda dagen så har jag lyckats dra på mig en spänningshuvudvärk... Så nu ska jag hoppa i säng - Magnus har lovat mig en skön massage! Lööööve on you all ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0