Hur äckligt får det bli egentligen?

Jag har inte velat blogga om detta som jag ska ta upp nu, för det har varit så sorgligt. Och jag tycker inte att det är något man slänger sig på att berätta för hela sin omvärld. Men konsekvenserna av detta är så jävla äckligt just nu.. En av våra grannar hittades död i sin soffa efter att polisen bröt sig in. Personen hade ruttnat och det hade börjat lukta ut i trapphuset. Detta var ca 2 veckor sen nu. Nu är det så att de har FORTFARANDE inte sanerat hennes lägenhet! Grannen som bor vägg i vägg med henne har fått in lukten i nästan hela hennes lägenhet. Detta är även vår husvärd, så hon har haft kontakt med dessa personer hela tiden.. men de säger att hennes släktingar (som bor i Polen) måste hittas först innan de får göra något åt saken. Men kom igen!? Vi andra som bor på samma våning då, ska vi behöva spy varje gång vi ska ut och in från vårt eget hem??? Jag och Magnus har börjat få in lite smått i hallen nu, men det är inte alls i närheten av vad vår stackars husvärd har. Jag tycker så jäkla synd om henne! Och ute i trapphuset på vår våning kan man ju knappt andas. Får det verkligen gå 2 veckor utan att man bryr sig det minsta? De kan väl åtminstone göra något åt lukten!!? Å kanske spara hennes saker någonstans tills hennes släkt är funnen? Jag förstår ju att de ska ha rätt till det. Såklart de ska.

Men hallåå! ÅHHH jag är så jävla äcklad just nu och jag stör mig verkligen på myndigheterna.. eller vilka fan det nu är som har hand om detta. Just nu håller jag nämligen på att tvätta så jag behöver passera ett flertal gånger och varje gång får jag en rejäl hostattack. Nej usch och fy. Skäms!

(och nu är det ju självklart så att detta inte har något med personen som bodde där och dog. R.I.P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0