Idag tog jag pris i att vara borta


Vaknade i morse - trött.

Klädde på mig som vanligt. Gick till bussen som vanligt. Tog samma hederliga buss som (nästan) alltid. Kom till Slussen - i ganska så god tid i alla fall.

Tänkte: jippiiiii nu hinner jag köpa en cappuccino av den trevliga snubben, i kiosken på SU, innan föreläsnigen.

OCH OCH OCH OCH.... Jag hamnar i ropsten!!!!! Jag skojar inte. Jag har alltså åkt förbi två felaktiga stationer utan att ens märka något. När de ropade ut: Nästa ropsten så trodde jag helt ärligt ett bra tag att det var rena rama skämtet. Jag menar, jag satt ju på rätt tåg.

Klev av - shiiiiiiit jag inte bara missar min cappuccino, jag kommer försent.

Så nu sitter jag i datasalen och inväntar att de ska ha rast. Så jag kan gå in. Orkade inte störa. Var ju så himlans sen. Och alla min grejer låste jag in i mitt skåp över natten.

Men min cappuccino fick jag i alla fall. Och den har aldrig smakat godare  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0