En ironisk dag


Idag har jag varit så sjukt jäkla trött. Först satt jag och Ellis på föreläsningen, helt sega, som två pensionärer. Men efter rasten blev Ellis rastlös medan jag fortsatte djupare ner i tröttheten. Haha, hon blev alldeles för vild av den friska luften vi tog. Så ringde mitt jobb mitt under andra halvan av föreläsningen.. Jag sa till Ellis att det fanns två alternativ till att de ringde: 1) de vill att jag kommer in tidigare, 2) de undrar om jag vill vara ledig. "Jag orkar inte komma in tidigare men jag vet inte om jag vill vara helt ledig heller" sa jag.

Så fort föreläsningen var slut ringde det igen....

Jobbet:
Hej, det är ... ! Jag tänkte höra med dig om du vill vara ledig ikväll.
Jag: Hmm... det där låter vääääääldigt lockande. Men jag vet inte om min plånbok tycker samma sak.
Jobbet: *fniss fniss* du behöver så klart inte... Jag tänkte jag skulle ge dig möjligheten i alla fall.
Jag: Tja, jo, men jag är sjukt trött så jag är gärna ledig.
Jobbet: Okej, då säger vi så. Vi ses nästa gång Marie!

Och så blev jag ledig i alla fall.

På vägen hem ringer jag Magnus, glad för att jag får åka hem, och han säger att vi behöver mer matlådor. Så jag får åka förbi jobbet för att inhandla lite matlådor. Kan det bli mer ironiskt? Jag gick i alla fall in, handlade det jag skulle, hälsade på lite folk och vinkade hej då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0