Seg, segare, segast


Jag började min dag med en mysig lunch med min söt inne i stan..

När söt skulle tillbaks till jobbet igen tänkte jag passa på att plugga lite innan jag skulle provmsmaka (inlagd sill idag, mums). Min tanke var stadsbiblioteket eftersom vi ändå var i närheten.. men där var det knökfullt (typiskt att det finns så mycket studenter i stockholm ibland!). Min nästa plan var espresso house eller café60, för då kunde jag ta en god cappuccino på samma gång.. men där var det också knökfullt! Herre gud, har folk inget arbete eller skola nuför tiden?! Mitt i allt började det spöregna.. dyblöt som jag var tog jag mig till t-banan och åkte till fridhemsplan istället eftersom jag ändå skulle dit sen. Jag irrade runt lite utan napp.. nu hade det i alla fall slutat regna.. så efter en stund hamnade jag på en busshållplats. Där satt jag en timme och pluggade flitigt.

Någon stans mellan stadsbiblioteket och busshållplatsen kände jag mig som den ensammaste personen i hela världen. Den känslan jag hade var läskig, jag har inte känt så på länge nu. Där gick jag omkring med mina pluggrejer, blöt mitt i regnet, ingenstans att ta vägen, medan alla andra satt inomhus och mös med en kopp kaffe i handen. Men på busshållplatsen hade jag det mys. Det var skönt att sitta ute i den friska luften och plugga. Och den ensamma känslan försvann.

Sen fick jag lite sill i magen också :) Nu ska jag vila lite sen ska jag laga mat till min söt, vi ska ha myskväll för att fira att han fyllde år igår.. Nu är han officiellt vuxen på alla plan. Inte ens SJ ser honom som ungdom längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0