Dans


Magnus: Tänkte du komma hem i natt eller? Jejca skulle inte med va, så då antar jag att du sover hemma.. (?)
Jag: Njah jag tänkte sova hemma hos Johan och hans mamma.
Magnus: Det låter snuskigt.




Det blev en riktig utekväll igår med en massa dans! Anneli fyllde år igår och det var dans och drinkar som stod på schemat. Björn bangade så Johan som jag hade lurat med mig blev ensam kille bland fyra tjejer där jag till och med är den yngsta. Hehe. Najs sällskap liksom, jag är inte äldst för en gångs skull :) Vi startade som sagt på thaiboat ... När vi smakat på allt deras goda så drog vi vidare till bonden bar där det var helt tomt på dansgolvet. Efter en stund hade vi fått igång stället och då tröttnade vi och gick tvärs över gatan till la cocaracha (stavas?) där de hade grym musik som vi dansade till en stund tills de stängde.

Thaibåten var rätt mysig faktiskt. Första gången jag är där. Men nåt bra dansgolv hade de tyvärr inte, även om folk stod och dansade. Dock så drack jag världens godaste drink där! Frozen mojito!!! Omg säger jag bara.

Och jo, jag sov hemma för en gång skull efter en utekväll. Johan trodde inte att hans mamma skulle uppskatta om jag sov i samma säng som henne. Haha.



Idag var jag och fikade en stund med Björn på ett ställe som jag inte ens visste fanns. Som låg på en gata som jag inte ens visste fanns. Ja. Efter det så vandrade vi mot tunnelbanan och då såg jag en jättemysig gata som jag bara var tvungen att gå längs med. Jag vill också bo på en sån här mysig gata!



Den var mer gudomlig än bilden kanske förtäljer. Mitt på söder. En gata. Sen gick vi förbi tre unga killar som stod på götgatsbacken och spelade och sjöng. Det var så fint att vi till och med stannade till en stund bara för att lyssna. Flera hade stannat till och bildat en ring kring dem. Det är sällan man ser gatumusikanter som faktiskt har talang.

Funderar på att spendera resten av kvällen med att spela lite ;) Magnus har grabbarna grus på besök. De spelar, äter korv och dricker cola. Så nåt måste jag ju roa mig med. Imorgon börjar allvaret, så sista kvällen i frihet. Imorgon är det dags att sätta igång att råplugga inför omtentan på fredag. Gah. Panik liksom.

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0