Liten uppdatering - jobb


Detta blir som en liten blandning av klagoinlägg och hyllningsinlägg till mig själv.. ehm.
Nåt sånt i alla fall. Kanske. Aja.

• Igår stängde jag minihuset. De två sista barnen gick inte förs 19.21..... 19.21!! Och då ska jag tillägga att minihuset stänger 19.00 prick och att jag som stänger där slutar 19.10 enligt schemat, vilket betyder att jag inte får betalt efter 19.15! Och jag stämplade ut 19.29! GHA. Men ordinarie kassaledare mötte mig i lunchrummet och jag förklarade var som var på tok så det där med lönen fixar sig. Vi hade ett mini-krismöte nåra i lunchrummet :p Jag ska inte skriva för mycket. Men det var irriterande och stressande. Men jag kopplade av med biljard och trädgården efter det så jag fick en bra kväll med kul folk.

• Den som står i minihuset har en egen telefon, woho! Å plötsligt så ringde den. Det var KL. Hon undrade om jag kunde jobba på fredag (idag) och jag svarade instinktivt: "oj beror på vilken tid, jag kan tyvärr inte på eftermiddagen då ska jag bort". Varpå KL säger lite smått nedstämt: "ah... så klart så var det ett eftermiddagspass jag behövde. Typiskt. Men då vet jag." Vad sjutton tänkte jag med?! Morgonpass??? Tänk OM det hade vart ett morgonpass hon ville jag skulle jobba, hade jag verkligen vart okej med det? Herre gud säger jag bara. Tur tur tur att det inte var ett morgonpass hon satt på. Men direkt efter att vi lagt på så kände jag mig lite taskig. Jag kände att ett eftermiddagspass kan jag ju faktiskt jobba... de brukar inte vara så långa. Så jag ringde upp och frågade om vilken tid och sen gjorde jag KL lycklig genom att säga att jag tar passet.

• Ca en timme innan jag borde ha stängt minihuset så kom en söt medarbetare och KL till minihuset (ja allting hände igår). Den söta (nej inte utseendemässigt) medarbetaren frågade lite genant om han hade frågat mig om ett passbyte. KL stod en bit bakom och log, jag lovar att hon tvingade med honom till minihuset genom att säga att Marie är jättesnäll och jobbar säkert åt dig, hon tog ju preciiiiiiis ett pass imorgon så ett pass till gör nog henne inget. Typ så. I alla fall. Så här gick konversationen till:

Jag:
Nej det har du inte, när gäller det?
Medarbetaren: På lördag
Jag: Nu på lördag? (tänker hoppas han menar en lördag längre fram, men innerst inne vet jag ju att det kommer va nu på lördag eftersom läget såg akut ut)
Medarbetaren: Ja
Jag: Oj, vänta, nu måste jag tänka...... vilken tid är det? (herre gud, hoppas han säger kväll för då kan jag inte.... eller kommer jag tacka ja av ren reflex, hjälp..?)
Medarbetaren: 8.30-17.10
Jag: Å nej det är för sent. (helt instinktivt svar... jag ska ju bort på kvällen, å det är ju sant.. vilken tur jag har.)
KL kommer fram och frågar: Hur länge kan du jobba?
Jag i rena farten: till 16 (en hel timme tidigare måste jag sluta, oooo)
KL: Jag ska kolla på det där. Om det funkar, kan du jobba till 16 på lördag då?
Jag (har satt mig i en återvändsgränd): Ja till 16 går bra.

Medarbetaren ser otroligt lättad ut och KL säger att hon kommer tillbaka strax. En stund senare kommer hon och meddelar att det går att ordna så jag slutar 16. Men att vi fortfarande måste göra ett passbyte och att det är viktigt. Så tackar hon så hemskt mycket för den stackars medarbetaren hade frågat typ ALLA och INGEN kunde. Jahapp. Jag ska nu alltså jobba innan cruisingen. Grattis till mig. Marie du är så jävla bra, men du kommer tjäna bra med pengar i alla fall haha.


Jag har nu gjort alla veckans goda gärningar på en och samma dag så förvänta er inga fler.
Ps: jag kanske kommer va lite trött och osocial i början på lördag, för er som ska träffa mig då, men jag lovar att göra mitt yttersta till att det ska vända snabbt. Annars tror jag att jag kommer få bra hjälp med det.

Nu ska jag snart få pannkakor!! Sen ska jag ju jobba. Mitt eftermiddagspass är 16-20.40, så det är ett najs pass :) See ya ♥


Kommentarer
Postat av: Lena

hahaha, vad roligt skrivet. Det är lungt. trött får man vara :) puss

2011-08-09 @ 12:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0