Varning för långt inlägg


Det blev en fantastiskt lyckad helg!
Jag inledde ju min helg genom att jobba fredag och lördag samt ha lite smått panik under båda dessa arbetspass.

I fredags när jag kom till jobbet så stod det på schemat att jag skulle jobba till 21:40 trots att det i stämpelklockan och på mitt internetbaserade schema stod 20:40. Jag ringde KL och till slut hittade hon att det var 20:40 som var min egentliga tid. Fredagen var lugn jobbmässigt, men jag och medarbetaren som jag skulle jobba för på lördagen hade ännu inte hunnit kolla på vilken dag han skulle ta av mig. Så när jag slutade fick jag ringa honom å sen gå ner med en byteslapp till KL som jag fick prata med innan... men hon var rätt insatt i allt så bytet gick smidigt till trots att det var kvällen innan :) puh.

Lördagen inledde jag då med att jobba 8:30-16:10 och när klockan slog halv tre blev jag som väntat väääääldigt trött. Tur att vi hade så mycket folk, annars hade jag nog somnat i kassan. När jag slutade ranglade jag stressad hem till Lena som var så söt och hade lagat middag som var typ färdig när jag kom. Sötis! Jag lånade även hennes dusch. och när vi var färdiga så begav vi oss in mot stan. Mötesplatsen var hemma hos Ellis kl 18:00. På vägen dit så mötte vi upp syster och Johan (som hade lyckats hitta varandra) i fridhemsplan. Hos Ellis fanns Iziz och Fredrik också. Och medan vi kollade på Stockholm cruising så mötte vi även upp Erik samt Kattis med vänner. Efter cruisingen satte vi oss i Rålis och hängde lite. Efter ett tag blev vi väldigt många. Det var en najs kväll i parken! Om man bortser från att jag blev väldigt gräsig, väldigt med stort V... ;)

Runt ett tyckte vi att det började bli kallt, och syster samt Lena tyckte det började bli sent så de var tvugna att lämna oss. Jag drog med Johan + två av Johans vänner hem till Kattis och Sara. Och där hamnade vi alla sen att sova... De bäddade en tjockismadrass till mig. Och nästan hela tiden vi var där försökte Johan få mig att gå och lägga mig.. haha.. det gick inte så bra. Trots att jag var så trött att jag säkert hade kunnat somna ståendes så skulle jag bara vara uppe. Till slut fick Johan hjälp av att Sara fällde mig på min madrass och plötsligt så låg jag ner och en stund senare så somnade jag även. Jag somnade väl runt halv fem på morgonen, resten hörde jag gick och la sig halv sju. Trots att jag var megatrött så var det riktigt kul! Och tjejorna är riktigt bra värdar.

På söndag morgon.. (hm?) okej jag gick upp klockan ett... så promenerade några ner till butiken och köpte lite frukost. Najs! Eller, det var jag, Johan och Sara som vågade oss ut i det lite ostadiga vädret. När jag var redo att åka hem var klockan runt halv fem. När vi skulle shoppa frukost sa Johan lite stolt nåt i stil med: "nu har vi sett till att Marie är spelfri en dag till.." Well bejbi, det lyckades de bra med va?! ;) Haha. Johan tänkte leka dubbelagent, ibland spelar han mot mig och ibland med mig. Får väl se om det där med med mig kommer hända.

Synd att inte Lena och syster var med oss hela kvällen, men man kan inte få allt man önskar sig. Lena, när du är tillbaks i Stockholm så ska vi ta en helkväll och då får du förvänta dig att också hamna nån annan stans att sova... hehe. De senaste gångerna jag vart ute så har det blivit så att jag har hamnat att sova nån annan stans. Kanske har blivit en trend? Det är i alla fall skönt att inte behöva åka hem från en efterfest mitt i natten/på morgonkvisten utan att istället få en egen säng/sovplats.



Bilden har inget med inlägget att göra, men tänkte ni skulle få nåt att titta på.
Blåa fjärilar är fina och de är mina favoriter!

Med andra ord.... det var en fantastiskt lyckad helg!
Nu sitter jag här, måndag eftermiddag, med en kopp cappuccino och en bit mörk choklad och bara myser. Min älskling började jobba idag, hoppas det går bra för honom.. för mig går det bra :p

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, det var fantastiskt roligt i lördags, så synd att jag inte kunde vara med hela kvällen. Det hör ju liksom till att slagga på någons extramadrass, vakna nån gång på dagen och komma hem nångång på sena eftermiddgaen efter en lyckad kväll ;) Men nästa gång. Är ledig varje helg i höst :)

Kvällen gick så galet fort. Tyckte när jag kom hem att det varit en kort kväll, men när jag räknade efter insåg jag att vi varit ute i sju timmar! kram

2011-08-09 @ 12:20:11
Postat av: mi

Oj 7 timmar! Ja då var det rätt länge, jag tyckte också kvällen gick alldeles för fort. Tur att man kan ha fler såna kvällar :)

2011-08-10 @ 10:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0