Väntar


Jag sitter i skolan och ugglar lite i väntan på att Ellis ska sluta sin föreläsning. Jag tänkte nämligen att jag skulle ta en liten runda på stan och se om jag kan hitta en mysig mössa, ett par vantar och kanske någon julklapp eller så? Men jag råkade gå med på att vänta på damen som inte själv visste när hon slutar... och själv slutade jag redan klockan 14.

Det var en kort och skön dag idag. Vi började nämligen klockan halv ett.

Var ju kurskväll igår ;)

Jag kan ju berätta lite snabbt om den. Väldigt mysigt!

Jag och Isabelle anlände till skolan till halv fem för att gå igenom upplägget på artikeln (rapporten) som vi ska skriva på projektet.

Vår assistent är nämligen bål-ansvarig så medan vi diskuterar rapporten så blandar han till mojito som bål.

Mojito!! (Mi blev lycklig).

Det blev en stark bål.

Kl 18.00 startade kurskvällen med mingel i deras lunchrum.

Efter minglet var det middag längs med ett långbord som de hade dukat upp ute i korridoren!

Det fanns massor med god mat samt vin, öl och cider.

Och vi skulle sitta på ett sådant sätt att mellan varje elev skulle det sitta två andra från avdelningen, så inga grupperingar här inte.

Efter middagen var det dans inne i lunchrummet!

Helt klart en skön kväll.

Jag har nog aldrig pratat så mycket med professorer och liknande tidigare :) De var flitiga på dansgolvet med, hehe. Och min assistent i projektet lyckades skrämma mig rejält en gång under kvällen.

Nä nu blev jag hungrig, så jag får lov att traska upp till caféet och köpa mig något tror jag. Väntan fortsätter...


Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som en kul kväll! Alltid spännande när man kan småprata lite med forskare. Och uppskrämd? kram

2011-12-01 @ 21:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0