Addicted



Jag är en shop-a-holic när det kommer till Akademibokhandeln eller andra liknande affärer. Men speciellt Akademibokhandeln. Det är galet. Jag är beroende av pennor i olika färger och former. Till och med stiften i mina alla diverse pennor har olika färger nu också. Å för att inte tala om mappar, pärmar, sudd, block, papper osv som jag spenderar pengar på varje gång jag sätter min fot på det där stället. Jag är rädd för att gå in där utan någon som kan dra mig ut därifrån sen. Så jag brukar försöka undvika det i allra störta möjliga mån.

Idag skulle jag dit för att införskaffa stift i storleken 0,9. Det var det ENDA jag skulle ha. Det slutade med att jag kom därifrån med två paket stift 0,9, tre paket färgade stift (alla tre i olika färger), en almanacka (färgglad), en grön mapp för alla mina kommande handouts, en universal pennvässare (fickvänlig) och ett busskorts-fodral. Då var det också väldigt nära att jag fick med mig några pennor till! Men det lyckades jag avstyra i sista stund, enbart för att ingen föll mig i smaken. Tur att jag är kräsen i alla fall! Och tur att jag har köpt upp ett halft lager med papper, annars hade jag kommit ut därifrån med en massa fina block också!! Ghaa.

På väg därifrån ringde jag min lifesaver. Jag berättade vad jag precis gjort. Och hon kunde ju så klart inte göra så mycket annat än att skratta och hålla med om att jag har allvarliga problem med att gå in där och inte komma ut med en massa saker. Nästa gång jag besöker den affären. Nästa gång jag måste. Då får hon helt enkelt följa med. Men som hon sa: "det är ju i alla fall bra att ditt beroende går till en massa pennor istället för typ knark".  Pennor är helt enkelt som knark för mig. :)

De förgyller min tid i skolan. Gör det roligare att anteckna. Men de kostar mig pengar. Fast.... jag kommer få lite färg i min vardag nu! OCH jag kommer att vara lite mer uppstyrd denna våren. Alltid nåt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0