En vecka utan min sambo - del 1


För en gång skull så var det skönt att grannarna förde lite oväsen när det var dags att sova.
En av mina grannar spelade guitar hero efter midnatt. Jag öppnade fönstret och kunde lugnt somna. Det är lite tomt här hos mig just nu då Magnus är uppe i norr och lanar. Han kommer inte hem förs på lördag och jag har lite svårt att sova helt ensam. Det är ett handikapp. Magnus åkte redan o lördags morse, men i helgen så hade jag fint skånebesök! Ina och Hans var här på besök och jag fick turista i min egen stad :) Hans hade nämligen aldrig vart i Stockholm tidigare.

Det var himla kul att träffa dom igen!! Och så blev det inte så ensamt. Vi var bland annat uppe i kaknästornet och kollade på den otroligt vackra utsikten. När vi ändå åkt upp där så passade vi på att fika i deras café. Hans tyckte det var det absolut bästa fiket han hade besökt hittills ;) och jag förstår honom. Inte var dag man tar en fika på 155 meters höjd liksom. Sen var vi på Cosmonova också och såg Sea monsters i 3D, det var rätt coolt. Så nu har vi sagt att dom måste komma upp igen snart så vi kan turista ännu mera. Jag och Ina köpte varsin flöjt av bambu som souvenir i tursitshoppen i kaknästornet. Så nu måste jag lära mig spela flöjt, haha. De åkte dock vidare i måndags morse, då jag skulle jobba på eftermiddagen. Buhu.

Igår träffade jag först min söta systerson och min syster så klart. Han har nu slutat vara blyg för mig och är bara såååååå söt! Det var sorgligt när jag vinkade av dom för då började han gråta för han vill att jag skulle följa med. Sen mötte jag upp mina underbara klasskompisar, eller vissa av dom... de som vart på tjärnö i 3 veckor (dit skulle ju jag med, innan jag bytte inriktning... :/) och två till för att fira Iziz som fyllde år i lördags! Det blev middag och goda drinkar på Fridays. Riktigt trevligt var det. Och jag fick höra massa skoj från deras äventyr. Jag har saknat de små trollen. Och en del av mig är fortfarande ledsen för att jag missade äventyret.

Lite bilder från utflykten till kaknästornet:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0