What to do?


Idag skrev jag den sista tentan på ett tag.
Så nu har jag ett så kallat sommarlov, eller sommaruppehåll som jag skulle säga. När jag hade lämnat in tentan och var på väg därifrån så kändes det rätt tomt faktiskt. Väldigt tomt. Och så ensam som jag kände mig just då var det länge sen jag gjorde. Jag var inte alls beredd på att det skulle kännas tomt och inte befriande att äntligen få inleda den riktiga sommaren.

Jag fick tag i min söta syster som kom in och hjälpte mig att shoppa ett par skor till på lördag. Det var nödvändigt och jag hade inte klarat det utan henne.

Sen lämnade hon mig till mitt öde hos frisören ;) Jag blev nöjd med mitt nu mera levande hår. Efter frisörbesöket drog jag mig hemåt. Men på vägen hem svängde jag förbi kemtvätten där jag tidigare i veckan lämnade in min klänning som jag ska ha på festen. Mycket nöjd där med. Fläcken gick bort! (trots att den är ca 3 år gammal?) och det var inte alls så dyrt heller. Nöjd med håret och med min nu rena klänning drog jag mig hemåt. Jag tyckte att jag var värd något gott så jag passade på att svänga förbi vår lilla matbod här nere.

Min inställning var att jag skulle ha pizza till middag och chips som snacks till ikväll. Det jag kom därifrån med var pastakuddar fyllda med spenat och ost samt körsbär, blodgrape, avokado och nektariner. Jag lovar att det var för att körsbären var de första jag såg när jag klev in i affären!

Nu har jag kollat på ett avsnitt av det svenska Våra bästa år, ett avsnitt av amerikanska Våra bästa år och ett avsnitt av Vampire diaries. Happ vad nu då? 

Jag är rastlös samtidigt som jag är seg. Jag vill ut och hitta på något samtidigt som jag vill sitta hemma ensam för mig själv. Jag får ångest och stressar upp mig själv även fast jag vet att denna kväll är välbehövlig. 

Nu är det nog dags för några avsnitt av Desperate Housewives..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0