Missförstånd


Jag: (vänder mig om till Elenor och Isabel på bussen på hemvägen igår) Ska vi ses vi fyra imorgon och göra det sista?

Elenor: Ja, vi ses klockan nio.

Jag: (undrar hur det kom sig att alla dom tre helt plötsligt blev morgonpigga) Klockan NIO? (ville ju försäkra mig om att jag faktiskt hörde rätt)

Alla tre i kör (typ): Ja.



Vem var här klockan nio och ingen annan?! JAG! Fan, inte nog med att min hörsel måste vara smutsig sen utflykterna, utan även min mun måste vara det. Tre personer har uppfattat att vi ska ses klockan tio(?) och desstom missat att jag hörde nio(?).

Varför händer det här alltid mig. Och bara mig.

Som tur är har jag köpt mig en kopp cappuccino så det gör inget :) Och nu kom Ellis och hon sa att det faktiskt var klockan nio vi skulle ses. Men Andrea har försovit sig. Och Iziz har vi inte hört nåt från än. Det börjar bra. Som tur är så är vi så duktiga att allt kommer sluta helt perfekt ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0