Mardröm

Härom natten drömde jag en mardröm. Jag vaknade med tårar i ögonen.
Jag drömde att min mamma skulle ta livet av sig.
Jag var hemma hos henne och hade upptäckt att hon planerade att dränka sig själv i någon sjö (minns inte nu hur jag kom fram till det och i drömmen visste jag inte heller i vilken sjö..). Jag konfronterade henne och en massa ord utbyttes. Jag gjorde allt för att försöka stoppa henne men så till slut lyckades hon smita ut..
Paniken spred sig i hela kroppen.
Ordentligt skärrad ringde jag 112 och meddelade dem om vad min mamma planerade att göra.
Larmcentralen: Vill du att vi ska lägga in henne? Vänta lite ska vi se... Vi kan göra det på fredag om du vill.
Jag: Vadå fredag? Ni måste komma nu, det är akut!
Larmcentralen: Ok, vi har en ledig bil som vi kan skicka om ca 7 timmar.
Jag: Men hon ska dränka sig själv just nu!!!
Och paniken spred sig ännu mer...
Nej jag säger då det. Usch och fy vilken dröm. Ångest. Vilken tur att det bara var en dröm. Och om ni undrar varför jag inte har några mellanrum i detta inlägg så är det bara för att mina mellanrum tas bort? Orka liksom. Puss

Kommentarer
Postat av: Jejca

*ryser av obehag och ångest"

2011-11-16 @ 01:30:57
Postat av: Lena

Usch

2011-11-16 @ 10:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0