Liftarens guide till galaxen


"Nu är det ju ett så bisarrt osannolikt sammanträffande att något så osannolikt användbart skulle ha uppstått av en slump att somliga tänkare har valt att se detta som det slutliga och avgörande beviset på att Gud inte existerar.
Diskussionen har förts ungefär som följer:
- Jag vägrar att bevisa att jag existerar, säjer Gud. För bevisen förnekar tron, och utan tro är jag ingenting.
- Men, säjer människan, i så fall är saken klar. Babelfisken skulle aldrig ha utvecklats av en slump. Den bevisar att Du existerar, och alltså bevisar den, som Du ju själv påpekar, att Du inte existerar. V.S.B.
- Åh jäsiken, säjer Gud. Det tänkte jag inte på. Och han försvinner i ett moln av logik."

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0