Svensk eller inte svensk?


Jag kom just att tänka på kul sak. Eller det var kul just då iallafal. När tankarna vandrade så snubblade jag över en hemmakväll hos en vän inne i stan. Tre biologer + två vänner till oss biologer. Vi körde den där leken där man sätter en lapp mot pannan med ett namn på en person och så ska man lista ut vem man är genom att ställa ja- och nejfrågor till de andra som så klart ser vem man är. Okej jag var inte med i leken men de andra roade sig med den medan jag roade mig med att dricka rosévin(?).

Johan fick plötsligt mitt namn på sin lapp.

Efter ett antal frågor var det bara jag som helt säkert kunde svara på resten av hans frågor.

Haha.

Förvirringen blev större och större och stackars Johan ville ge upp, men de andra propsade på att han skulle fortsätta ställa frågor. Björn kollade mysko på mig lite då och då och efter ett tag tror jag Johan lyckades koppla ihop det hela (trots att Björn förvirrat honom med knivar och grejs, eller vad det nu var?).

Johan: Marie, är du svensk medborgare?
Jag: Nej...
Johan: Va?! Okej men då tror jag att jag är du.

(det hade framgått att personen var född och uppvuxen i Sverige, men ej svensk medborgare)

Tror någon missat eller glömt en "viktig" detalj? ;)

Nu ska jag sussa, natti ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0