Gynekologen

Idag var jag för första gången i mitt liv till en gynekolog (bättre sent än aldrig?). Spännande. Jag var fett nervös innan, hallå obekvämt liksom? Snälla I gjorde sitt bästa att lugna ner mig innan genom att meddela att det värsta var just när man skulle klä av sig, sen var det okej. Hon fick en handduk att täcka sig i när hon var där, men gissa vad - det fick inte jag! Tur att min gynekolog var väldigt glad och trevlig.
Det var nämligen ca 2,5 veckor sen jag hade min mens senast nu och i fredags så fick jag blödningar. Jag ringde först vårdguiden i söndags som efter ett antal frågor konstaterade att det inte var akut men att jag borde undersökas (tydligen en rutin?). Gynmottagningen sa att en gång är ingen gång men de tyckte jag skulle komma in ändå bara för att. Jag hade hoppats på att slippa.
Men men, det gick helt okej. Allt var okej. Och hon jag träffade var rolig och kom med en massa bra tips :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0