Naprapathögskolan

Jag kom nyss hem från ett besök på naprapathögskolan. Jag är ju som bekant väldigt stel i nacke och axlar. Det är första gången som jag är där. Men än så länge verkar det lovande iallafall. Jag fick en manlig naprapat vid namn Patrik och han var väldigt trevlig och noggrann i sin undersökning. Första besöket består ju i princip endast av undersökning. Men han hann med att trycka på lite triggerpunkter innan tiden var slut. Det var hur skönt som helst! Jag ska dit om en vecka igen, samma dag... samma tid och då ska han massera och trycka på mer triggerpunkter. Sen senare blire att jobba med leder och göra kroppen lite rörligare med.
Men gissa om jag lyckades skämmas lite vid första besöket??? Jag uppsökte naprapat för problem med axlar och nacke men det första jag fick göra var att strippa helt till underkläder å då hade jag inte ens tänkt på att raka benen och klippa tånaglarna?? Haha. Men gentleman som han var så sa han inte ett ord om det, vet inte ens om han tänkte på det heller? Antagligen inte.
I alla fall. Vi har kommit fram till att jag är väldigt stel i nacken. Och att jag lutar åt ena sidan när jag står? Haha! Sjukt kul. Har aldrig ens tänkt på det, men när han sa det så kände jag själv också av det. Spännande.
Jag ska iallafall gå på fyra behandlingar och därefter får vi se.
Nu ska jag äta lite middag och sen blir det till att räkna lite till inför tentan imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0