Sista helgen i maj - jag välkomnar sommaren 2012


Ofirvilligt så inveg jag helgen redan i torsdags då darling och hennes sköna vän klarat av opponering och försvar av uppsatser. Jag hittade dem på en gräsplätt, under nåra syrenbuskar, drickandes rosébubbel.


Björn var den som fick mig sugen på öl då han tidigare under dagen sms:at och frågat om vi skulle dra till studentpuben. Så jag tog med mig de två damerna till Villan där varsin kall öl välkomnade oss. Mycket skratt och störda konversationer, djupa samtal med mera avverkades ute på verandan i solen.

När det hade varit kallt ett och stackars Björn hade frusit om benen ett tag bestämde vi oss för att gå över till andr sidan och besöka Bojan som också hade torsdagsfest. Det var där vi gjorde den dumma avvägningen att vi skulle shotta! Det blev inte bara en shot, utan två. Dock båda goda enligt mig ;) Stackars L tyckte båda var riktigt äckliga. Men jag har lovat henne att hon ska få välja smak nästa gång om hon shottar mer med mig!

Det hände en massa kul den kvällen. Och då pratar jag om annat än att jag blev erbjuden att följa med och studera buskarna samt att en tjej stötte på mig.


Jag och darl avrundade kvällen och drog hem till henne för att sova vid 01. Dessvärre hade sista tunnelbanan gått och det blev två olika nattbussar innan vi fick däcka i varsin säng.

Tror ni jag kom upp i tid sen på fredag????

Nej just det.


I fredags var det kalas för systerson som fyllt 3 ♥

Både tårta och partyhattar hörde kalaset till! Systerson tyckte vi skulle ha partyhattarna på även under middagen.
Jag i partyhatt..... ASSÅ.....
Men vad gör man inte, han fyller ju faktiskt bara en gång om året ;)




I lördags blev det först lite spontanhäng med V. Jag satt hemma och kände att jag behövde komma ut i solen efter att ha diskat massor. V skrev till mig på msn just i den stunden och behövde visst också komma ut lite. Så vi bestämde att vi skulle ses över en kaffe. Ja jag har ju börjat dricka kaffe igen efter Grekland. Doh.

Efter kaffet ville vi båda göra nåt kul. Vi bestämde att vi skulle kolla läget vid Kungsträdgården. Kungsan var inte så kul så vi gick vidare mot Djurgården och den goda glassen som jag bestämt att jag skulle trycka i mig.




Längs med promenadvägen hittade vi ett ställe där man kan åka ribbåt. SÅ sugna vi var!!! Dessvärre hade de sista körningen kl 15 och vi var ju där 15.30 såklart.


Väl ute på djurgården fick jag min efterlängtade mjukglass med lakritsströssel. Jag typ dog. Såååååå gott! Jag ska typ leva på mjukglass med lakritsströssel i sommar :)
Sen fick vi ett infall att vi skulle besöka Aquaria, men de stänger ju så klart redan kl 17 så vi var åter igen en halvtimme försent. Då gav vi upp festligheterna och tog djurgårdsfärjan in till stan igen.

Därefter mötte jag upp darling och hennes sköna vän L i Kungsträdgården där de satt och slappade i solen.
Dagen slutade med att jag följde med darl hem. Pizza och hyrfilm fick följa med!

Jag tror jag hade så kul under dagen för när vi kom till kungsholmen så fick jag den värsta migränen jag någonsin haft! Fy sjutton vad dåligt jag mådde. Sen insåg jag ju att jag även glömt bort att både dricka vatten och äta under hela dagen (förutom glassen)? Men det löste sig det med..


Vi trodde det var en lättsmält chickflick film men det visade sig att den var rätt så djup och speglade verkligheten mer.

Så idag har vi strosat omkring på stan en stund. Jag blev ju såklart nattgäst hos darl inatt med då jag totalt slocknade på hennes soffa efter filmen.

Oj vilket långt inlägg det blev. Det är helt enkelt så sjukt mycket som har hänt. Å allt fick inte ens plats här.
Nu ska jag sluta och kolla vidare på Big Brother veckofinal.

Hej sommar!!!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0